Σάββατο 20 Ιουνίου 2020

Ποιοι ήθελαν να στήσουν παράλληλο στρατό – Η απόρρητη εισήγηση είχε πάει στο Μαξίμου


ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΓΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΙΔΡΥΣΗΣ ΝΕΟΥ ΕΝΟΠΛΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ

Με βάση:

α) Το διεθνές περιβάλλον που δημιουργείται γύρω από την Ελλάδα.

β) Την υπάρχουσα νομοθεσία (εθνική και
διεθνής), αλλά και ό,τι αλλαγές θα χρειαστεί τυχόν να γίνουν.

γ) Τη σχέση της χώρας με τους διεθνείς
οργανισμούς (ΝΑΤΟ, ΕΕ, ΟΗΕ κτλ.).

δ) Την οικονομική κατάσταση στη χώρα.

ε) Τις υπάρχουσες επιχειρησιακές ανάγκες σε Εθνική Άμυνα, Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, ΕΚΑΒ κτλ.

στ) Τη διεθνή ιστορική εμπειρία ανάλογων επιχειρημάτων (Πρωσία 18ος19ος αι., Ελβετία 18ος αι., Κούβα,
Βιετνάμ, Ισραήλ, Ιράν.

ζ) Τα επικρατέστερα αμυντικά δόγματα
(ΝΑΤΟ, CSTO).

Όσο και αν χρειάζεται ένα νέο Σώμα, εντούτοις κανείς δεν έχει το σθένος να το δημιουργήσει. Η τραγική οικονομική κατάσταση των τελευταίων ετών, δε, έχει περιορίσει την κουβέντα στην απλή συντήρηση των υπαρχόντων, στοιχειωδώς. Έρευνες και μελέτες για την αποτελεσματικότητα των Σωμάτων, το ύψος της δυνατότητάς τους για επιβολή ισχύος κτλ. είναι τα πρώτα θύματα της κρίσης. Τα επιχειρησιακά κενά πλέον είναι ορατά και στους
πιο άπειρους, είτε αφορούν την αστυνόμευση π.χ. της υπαίθρου (συζήτηση περί χωροφυλακής που σταμάτησε) είτε τη συνοριοφύλαξη και την ενίσχυσή της, τα θαλάσσια σύνορα, ακόμα και την επιχειρησιακή πλέον ετοιμότητα των Ενόπλων Δυνάμεων σε επίπεδο εθνικής άμυνας. Η τραγική παραπάνω κατάσταση είναι σίγουρο ότι ασκεί αρνητική επιρροή στο ηθικό και στο φρόνημα (παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που γίνονται στον τομέα αυτόν).

H χρηματοδότηση

Πώς όμως δημιουργείται ένα αυτοτελές νέο Σώμα και κυρίως πώς μπορεί να είναι αυτάρκες όσον αφορά τη χρηματοδότησή του; Ένα Σώμα που να δίνει λύση στα διαπιστωμένα πλέον κενά της «εφεδρείας» (εφεδρεία που θα μεταμορφωθεί στην κυριολεξία μέσα από το πρόγραμμα αυτό) και να απαντάει στα υπάρχοντα κενά των υπόλοιπων υπηρεσιών; Πώς ένα νέο Σώμα, αποτελούμενο από
έμψυχο και άψυχο υλικό και των τριών Όπλων (ανεβάζοντας κατακόρυφα το επίπεδο διακλαδικότητας των Ενόπλων Δυνάμεων), με έντονα αστυνομικά, πυροσβεστικά, λιμενικά, διασωστικά αλλά και
ερευνητικά καθήκοντα, θα καταφέρει να απελευθερώσει τις υπόλοιπες Ένοπλες Δυνάμεις από μη επιχειρησιακά καθήκοντα και δραστηριότητες, δίνοντάς τους τν δυνατότητα να αναπτύξουν παραπάνω
την αποδοτική και αποτελεσματική τους λειτουργία; Ένα σώμα πραγματικά καινοτόμο, αφού θα αποτελεί παράλληλα και έναν παραγωγικό οργανισμό-μηχανισμό,
στοχεύοντας ταυτόχρονα στις δικές του ανάγκες και σε αυτές των υπόλοιπων Ενόπλων Δυνάμεων αλλά και τις υπόλοιπης κοινωνίας.

Μια πραγματική παλλαϊκή άμυνα που σε περιόδους ειρήνης θα έχει αυξημέναδιευρυμένα καθήκοντα τύπου πολιτικής προστασίας, στις παρυφές των λοιπών αστυνομικών και στρατιωτικών καθηκόντων, με παραγωγικούς στόχους και στους τρεις τομείς της οικονομίας. Σε περιόδους πολέμου, α) θα εξασφαλίζει μεγαλύτερα και αρτιότερα εκπαιδευμένα τμήματα του πληθυσμού, συμβάλλοντας αποτελεσματικά στη χρησιμοποίηση της «εφεδρείας» στην πρώτη γραμμή του μετώπου, β) θα εξασφαλίζει αποτελεσματικά στα μετόπισθεν την παραγωγική διαδικασία, τον ανεφοδιασμό και τη φρούρηση των λοιπών υποδομών, την εγκληματικότητα, εκκενώσεις περιοχών που ίσως χρειαστούν και γενικά τη συνέχιση της κοινωνικής δραστηριότητας, γ) σε τυχόν κατειλημμένες περιοχές θα είναι σε θέση να οργανώσει των πληθυσμό και να αναλάβει
τη δημιουργία αποτελεσματικής αντίστασης (ασύμμετρο πόλεμο), συνεργαζόμενη με της Ένοπλες Δυνάμεις της υπόλοιπης περιφέρειας. Η ανάπτυξή του σε πλήρη μορφή μπορεί να πραγματοποιηθεί σε διάστημα τεσσάρων χρόνων και το μέγεθός του (χωρίς να δημιουργεί ιδιαίτερες ανεπιθύμητες ενέργειες) μπορεί να φτάσει έως τις 500.000.

Σε ένα ασταθές πολιτικό περιβάλλον όμως, σαν το σημερινό, η δημιουργία ενός νέου Σώματος θα ξεσήκωνε θύελλα αντιδράσεων, την ώρα μάλιστα που δίνεται αγώνας για να διατηρηθεί το αξιόμαχο των ήδη υπαρχόντων, και ιδιαίτερα από μια «ιδιόμορφη» πολιτικά κυβέρνηση σαν τη σημερινή. Υπάρχει η δυνατότητα όμως να αξιοποιηθεί στο έπακρο η ΓΓΠΠ, αν συνδυαστεί με την κατάλληλη πολιτική βούληση, και να δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα ενός Σώματος που πολύ περιληπτικά και συνοπτικά αποτυπώθηκε παραπάνω. Με ανεπαίσθητες αλλαγές και τροποποιήσεις χωρίς να ταραχθούν τα «λιμνάζοντα νερά», σε συνδυασμό με τον κατάλληλο σχεδιασμό, η ΓΓΠΠ μπορεί να μετατραπεί σε Σώμα άσκησης «μαλακής» ισχύος τόσο εσωτερικά, αλλά και σαν ένα αποτρεπτικό μέσο πρώτης γραμμής, αναφορικά με εξωτερικές απειλές, λόγω του όγκου της σε συνδυασμό με το υψηλό αξιόμαχο που θα διατηρεί.

Θύελλα αντιδράσεων

Να περάσει από μια γ’ τάξης γραμματεία εθελοντικών μη ένοπλων ομάδων-οργανώσεων (413 περίπου), χωρίς άλλη σύνδεση μεταξύ τους, σε μια πλήρη μη άοπλη (κυρίως στο στάδιο της μετατροπής)
και μετέπειτα σε ένοπλο σώμα με ξεκάθαρο κοινωνικό και παραγωγικό προσανατολισμό, ενιαίο αρχηγείο κτλ. Πρωτίστως θα προσπαθεί να απελευθερώσει την Αστυνομία, την Πυροσβεστική, αλλά και το Στράτευμα γενικά από μη ένοπλες υπηρεσίες. Θα καλύπτει τα επιχειρησιακά κενά, κυρίως σε περιοχές όπου τώρα το σύνολοτων δυνάμεων για διάφορους λόγους δεν έχει πρόσβαση, είτε λόγω ιδιαιτεροτήτων είτε λόγω υπηρεσιακών θεμάτων, π.χ. κέντρο Αθήνας, απομακρυσμένη παραμεθόριο κτλ. Θα δημιουργήσει της κατάλληλες παραγωγικές υποδομές, ώστε να καλύψει ζητήματα προμηθειών και εξοπλισμών δευτερευούσης σημασίας, π.χ. ρουχισμό (με σαφή πάντως προσανατολισμό την ανάπτυξή της στον τομέα). Η παραγωγική αυτή διαδικασία θα αποτελεί και την πηγή της οικονομικής της χρηματοδότησης  και ανεξαρτησίας, γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό να ξεκινήσει από την αρχή από την παρούσα πλήρη εθελοντική της μορφή. Σε πλήρη ανάπτυξη, το σχήμα αυτό δεν θα έχει ως αποτέλεσμα μια απλή πολιτοφυλακή, αλλά κυριολεκτικά έναν λαό στα όπλα, τα οποία ο ίδιος ο λαός θα παράγει και θα εξελίσσει σε μεγάλο βαθμό.

Η Πολιτική Προστασία

Αν και ο τελικός στόχος της πλήρους ανάπτυξης της ΓΓΠΠ (Γενικής Γραμματείας Πολιτιστικής Προστασίας) σε Παλλαϊκή Άμυνα φαντάζει εξαρχής μακρινός και μας κάνει να δείχνουμε αιθεροβάμονες, εντούτοις η στοχευόμενη κάλυψη των υπηρεσιακών κενών-αναγκών σε Εθνική Άμυνα, Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, ΕΚΑΒ, λοιπές διασωστικές μονάδες, δήμους και κοινότητες τον καθιστά ρεαλιστικό και πολύ αναγκαίο πλέον.
Είναι εφικτό να δημιουργηθεί ένα πανελλαδικό, αντιπροσωπευτικό σώμα με κατά τόπους αρχηγεία, κεντρική διοίκηση και με σαφή στόχο-σκοπό το καθένα στον τομέα ευθύνης του. Ταυτόχρονα, κάθε περιφερειακό αρχηγείο θα δημιουργεί και παραγωγικό τομέα, ανάλογα με τις δυνατότητές του κάθε φορά, καλύπτοντας ανάγκες της κεντρικής διοίκησης και των υπόλοιπων Ενόπλων Δυνάμεων ή της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας, π.χ. δήμοι. Εξαρχής θα είναι το πρώτο Σώμα που θα στηρίζεται για την αποτελεσματικότητά του στην αρτιότερη εκπαίδευση του προσωπικού του, παρά στη δυνατότητα εξοπλισμού του. Πολύ σημαντικό ρόλο στην αρχή, για τη δημιουργία των πυρήνων, τον συντονισμό τους και την αρχική «τριβή» θα διαδραματίσει η αναβάθμιση του «112», από μία υπηρεσία «εκτροπής» κλήσεων σε επιχειρησιακές μονάδες, σε αριθμό κλήσης της ΓΓΠΠ ως μονάδας επέμβασης. Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα επεμβάσεων που μπορεί να αναλάβει για διάφορους λόγους και σε διάφορες περιοχές, π.χ. απεγκλωβισμοί ανελκυστήρων, καταγραφή τροχαίου στα Εξάρχεια, παραβάσεις σε απομακρυσμένα σημεία της μεθορίου,  όπως δάση, αγροί κτλ. Μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στις αλλαγές που τυχόν θα χρειαστούν ώστε να μπορέσει να διευρύνει τις δυνατότητες παρέμβασής της, την πρόσβασή της σε νέα για αυτήν γνωστικά αντικείμενα που θα συνοδεύονται με την αντίστοιχη εκπαίδευση του προσωπικού της, ώστε να μεγαλώσει το εύρος επιβολής ισχύος της και φυσικά στον τρόπο που θα συνδεθεί με την παραγωγική διαδικασία.

πηγή  https://www.paraskhnio.gr/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%85%CF%88%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CE%B9-%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%BB%CE%B1%CE%BD-%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%83/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου